Categories
branches

Waarom is je bedrijfsnaam niet meteen het beste zoekwoord?

Iedere handelaar streeft ernaar om naamsbekendheid te verwerven. Want hoe meer mensen je onderneming bij naam kennen, hoe groter de kans dat ze bij jou aankloppen voor jouw producten en diensten. Het komt er dus op aan om die potentiële klanten naar je website te lokken. Maar hoe doe je dat? Hoe komt jouw weblink helemaal bovenaan de Google-ranking te staan? En hoe blijft hij daar? Door de ideale domeinnaam en beste zoekwoorden te kiezen aan de hand van een Google SEO-tool.

Laat je bijstaan door SEO-experts

Daar begin je best niet alleen aan. Het is voer voor specialisten. Want voor jou is het voor de hand liggend om als eerste zoekwoord je bedrijfsnaam te noemen. Maar weet je dat dit zelden een goed idee is? Waarom zou iemand die jou helemaal niet kent, jouw naam als eerste in het zoekbalkje typen? Hoe groot is de kans dat dit gebeurt? Eigenlijk onbestaande. Je bedrijfsnaam is zelden het allerbeste keyword. Maar welke zoekwoorden selecteer je dan en hoe koppel je die aan je domeinnaam? Daarvoor ga je te rade bij een SEO-bureau. Dat is een bureau dat dagelijks het zoekgedrag van surfers analyseert en ook precies weet welke zoekwoorden het vaakst worden gebruikt.

Vergroot de vijver aan potentiële klanten

Denk even out of the box. Wat maakt jouw onderneming bijzonder? Welke unieke diensten of producten bied jij aan? Wat willen jouw klanten en met welke argumenten kun jij ze overhalen om bij jou te kopen? Verplaats je in je doelpubliek en probeer in hun hoofd te kijken, om hun zoekgedrag beter te doorgronden. Leg daarna de link met jouw bedrijf, jouw activiteiten en jouw producten. Overleg met SEO-specialisten en selecteer dan samen met hen de ideale keywords en een goede domeinnaam die jou meteen een flinke voorsprong geeft. Want domeinnamen wegen zwaar door op het vlak van SEO.

Verwijs pas op een tweede plan naar je bedrijf

Ook een duidelijke structuur van je website en zorgvuldig gekozen koppen en woorden zijn belangrijk. Plaats keywords op strategische plaatsen in jouw internetteksten en -adressen. Ook de naam van je onderneming komt dan aan bod. Maar dat gebeurt pas op een tweede plan, bij een verwijzing naar je webshop en op de contactpagina van je onderneming. Om ervoor te zorgen dat je website helemaal voldoet aan de recentste SEO-voorwaarden, ga je best in zee met een SEO-bureau. Denk bijvoorbeeld aan https://tomahawk.nl/ , een SEO Bureau in Nijmegen.