Categories
branches

Wat is een goede marketingstrategie?

Als het gaat om marketing zijn er talloze opties waaruit je kan kiezen. Zo heb je normale marketing via bijvoorbeeld posters, sponsors op kleding, etc. Maar heb je ook online marketing zoals advertenties en blogs etc. Of via de tv of radio aan de hand van reclames. Maar wat is nu een goede marketingstrategie? In deze blog gaan we het hebben over internet marketing. 

Internet marketing    

Wat is internet marketing precies? De definitie van internet marketing is, alle manieren van promotie die online plaatsvinden. Inmiddels zijn er heel veel verschillende manieren van online marketing. Van marketing die daadwerkelijk gezien wordt door de doelgroep, tot een marketingstrategie die voornamelijk speelt op de achtergrond. Om de juiste online marketingstrategie te vinden voor jouw, zou je een online marketingbureau in kunnen schakelen. Zo heb je makkelijk veel mogelijkheden van online marketing onder één dak. 

Marketing op de voorgrond

Als het gaat om marketing die op de voorgrond afspeelt, kun je voornamelijk denken aan advertenties en social media marketing. Dit zijn meestal reclamespots die het product van de verkoper weergeven. Deze spots worden heel doelgericht getoond aan potentiële klanten. Deze advertenties zijn te vinden op vele websites en ook op de social media kanalen. Ook kun je via social media zelf gebruiken voor marketing. Op deze media platformen kun je het product of de dienst uitlichten. Daarnaast is social media ook een goede manier van het opbouwen van naamsbekendheid. Social media wordt niet alleen puur zakelijk gebruikt, maar kan ook gebruikt worden voor het delen van evenementen of bijvoorbeeld een personeelsuitje. 

Marketing op de achtergrond  

Marketing die zich meer op de achtergrond afspeelt, is meer bedoeld voor het promoten van een website dan een product of dienst. Een vorm van marketing op de achtergrond is SEO. SEO is ervoor bedoeld om een website beter te laten ranken, in het zoekregister van google. Deze manier van marketing wordt voornamelijk gedaan door het plaatsen van links, deze links worden geplaatst op websites die al goed geranked staan in google. De link die geplaatst wordt is de link van de website die beter geranked moet worden. Als je jouw website beter gevonden wil laten worden, kun je misschien overwegen om SEO uitbesteden voor een optimaal resultaat. Het voordeel van het uitbesteden van SEO, is dat SEO-specialisten een groot netwerk hebben. Dit netwerk biedt veel mogelijkheden voor het omhoog helpen van een website.

Categories
branches

Wat zijn de drie pijlers van SEO?

SEO is een afkorting voor Search Engine Optimization. Door middel van SEO zorg je ervoor dat je met relevante zoekwoorden hoog rankt in Google. Het doel hiervan is relevant verkeer naar je website te genereren. Om goed te scoren in zoekmachines zoals Google is het belangrijk om ervoor te zorgen dat je website of webshop goed scoort op de 3 pijlers van SEO. SEO bestaat uit drie pijlers, welke dit precies zijn gaan we uitleggen in de blog hieronder.

Content

De eerste pijler die we gaan behandelen is content. Met content wordt de tekst op je website bedoeld. De tekst moet natuurlijk relevant zijn en de juiste zoekwoorden moeten worden gebruikt. Daarbij is het belangrijk dat deze zoekwoorden op de juiste plek zijn vermeld. Waardevolle content is belangrijk. Het gaat er niet zo zeer om hoe meer hoe beter, maar hoe kwalitatiever hoe beter. Zorg ervoor dat je content op je website hebt staan die echt van toegevoegde waarde is voor de bezoeker. Probeer echt vanuit de bezoeker te denken als je een tekst gaat schrijven en niet vanuit het bedrijf. Wat wil je dat de bezoeker gaat doen? En wat moet de bezoeker doen? Houd hier met name rekening mee. Naast tekst, zijn afbeeldingen en video’s natuurlijk ook belangrijk. Het gaat tenslotte ook om de aantrekkelijkheid van de pagina. Een pagina met alleen maar tekst is bijvoorbeeld niet aantrekkelijk om te lezen.

Autoriteit

De autoriteit van een website is daarnaast ook belangrijk. Hoe hoger de autoriteit, hoe beter je zal ranken in Google. Door middel van autoriteit wordt er eigenlijk aangegeven hoe betrouwbaar een website is. Hoe hoger de autoriteit, hoe betrouwbaarder de website is. Deze autoriteit kan gemeten worden met behulp van verschillende tools, zoals Ahrefs, MOZ of Majestic. Al deze tools hebben hun eigen meetinstrument hiervoor. De autoriteit is te verhogen door middel van linkbuilding.

Techniek

Met de techniek bedoelen we voornamelijk de laadsnelheid. Deze moet wel op orde zijn. Laadt jouw website heel traag? Dan verlies je automatisch bezoekers. Bezoekers gaan namelijk niet secondenlang wachten totdat de website geladen is, dan kiezen ze wel voor de concurrent.

Wat betreft SEO is het dus belangrijk om deze 3 pijlers goed op orde te hebben.

Categories
branches

Drie hard getroffen branches door de pandemie

Over een paar maanden is het eindelijk zomer. Het afgelopen half jaar is voor een groot aantal ondernemingen in Delft – net als in de rest van Nederland – erg zwaar geweest door de pandemie.  Door de snelle verspreiding van het Corona virus heeft de Nederlandse overheid strenge maatregelen moeten nemen om de bezettingsgraad van het aantal Covid patiënten zoveel mogelijk te beperken. Gelukkig zijn er inmiddels al ruim 8,4 miljoen prikken gezet in Nederland en is het griepseizoen  – waarin men vatbaarder is voor het virus – alweer voorbij. Het  vooruitzicht is mede hierdoor positief en maakt versoepelingen weer mogelijk. Nu langzamerhand steeds meer bedrijven weer hun deuren mogen open in Delft, is seo Delft belangrijker dan ooit om de doelgroep opnieuw te bereiken. Welke branches in Delft kunnen een goede seo specialist het best gebruiken op dit moment?

Persoonlijke verzorging

Doorlopende wenkbrauwen, onverzorgde baarden en kapsels waarvan we niet wisten dat die bestonden. Tijdens de lockdown zag iedereen er anders uit. Het uitvoeren van contactberoepen zoals schoonheidsspecialiste, kappers en visagisten was een lange tijd niet meer mogelijk. Nu zij weer aan het werk mogen, is het belangrijk om ervoor te zorgen de bedrijven niet vergeten worden door hun klanten.

Horeca

Ook de horeca heeft het erg zwaar gehad. Tot heden is het verboden om wat te eten of drinken in een restaurant of café. Alleen terrassen zijn sinds kort weer open. De verwachting is dat binnenkort alles weer open mag net als in de zomer van 2020.  Daarom is het voor de horeca aan te raden om nu al bezig te zijn met  het uitvoeren van een goede marketingcommunicatiestrategie.  Dat voorkomt namelijk dat je klanten straks overstappen naar de concurrent.

Sportscholen

Een goede marketingcommunicatiestrategie en het inschakelen van een seo specialist Delft is niet alleen noodzakelijk voor de horeca en contact beroepen binnen de persoonlijke verzorgingsbranche. Sportscholen hebben ook te maken gehad met enorme verliezen en kunnen nieuwe klanten goed gebruiken deze zomer.

Categories
Uncategorized

Waar staat SEO voor en waarom is het belangrijk?

Jij hebt vast wel eens eerder van de term SEO gehoord en weet wellicht zelfs waar de afkorting voor staat, namelijk: Search Engine Optimization. De grote vraag is echter wat zoekmachineoptimalisatie nou precies betekent?

Online wordt SEO gedefinieerd als “het proces waarbij de zichtbaarheid van een website of een webpagina in de onbetaalde resultaten van een web zoekmachine beïnvloed wordt”.

SEO biedt met andere woorden dus een manier om jouw website op basis van woorden en/of specifieke woordgroepen in zoekmachines terug te vinden, die relevant zijn voor wat jouw site aan te bieden heeft.

De geschiedenis van SEO

Hoewel de online zoekmachines nog maar drie decennia bestaan, is het behoorlijk moeilijk om je nu nog een wereld zonder hen voor te stellen. Zoekmachines zijn dan ook een eindeloze bron van kennis en hebben de manier waarop wij informatie ontdekken compleet veranderd.

Je kunt tegenwoordig over vrijwel alles wel wat kennis opdoen door simpelweg even een woord of zin in een zoekmachine te typen.

Zoekmachines vertrouwden vroeger op speciale databases met trefwoorden om zo de relevante resultaten te kunnen vinden. Telkens wanneer een gebruiker naar een bepaald woord of een bepaalde term zocht, bladerde deze zoekmachine voor die term door hun databases en gaf daarna de pagina’s weer die het als het meest relevant beschouwde.

Helaas was dit geautomatiseerde proces niet erg efficiënt om de meest relevante pagina’s als eerste weer te geven. Dus toen SEO op het toneel kwam veranderde het de loop van de geschiedenis van zoekmachines volledig.

Sergie Brin en Larry Page, twee vrienden van Stanford University, begonnen in 1996 aan een project te werken om een nieuw soort ​​zoekmachine te creëren die compleet anders is dan elke andere zoekmachine die reeds op de markt was.

Zij vonden namelijk dat er een betere manier moest zijn om op het internet te zoeken. Hun project heette destijds Backrub, maar tegenwoordig is het beter bekend als Google, de meest gebruikte zoekmachine die er bestaat.

Crawlers en  algoritmen

Net als eerdere zoekmachines gebruikte Google eveneens webcrawlers om het internet af te speuren en databases met trefwoorden bij te houden, maar naast die webcrawlers gebruikte Google echter ook diverse algoritmen.

Deze algoritmen houden met veel factoren rekening bij het bepalen van het nut van een website: de kwaliteit van de inhoud, het aantal backlinks (ofwel andere websites die naar die specifieke website of pagina linken), de plaatsing van trefwoorden binnen de domeinnaam, en zelfs de snelheid van de website plus beeldoptimalisatie.

Waarom SEO belangrijk is

In de sterk concurrerende markt van vandaag is SEO belangrijker dan ooit. Elke dag weer zijn er namelijk miljoenen gebruikers op zoek naar producten, diensten, antwoorden op vragen en oplossingen voor specifieke problemen.

Als jij een ondernemer bent, dan hangt jouw succes af van alle mensen of firma’s die jouw producten afnemen en speciaal naar jouw website komen om hen in hun behoeften te voorzien. Dit geldt voor elke bedrijfseigenaar die online actief is.

Zonder het webverkeer naar jouw website wordt de kans op succes wel heel erg klein. Om al die bezoekers aan te trekken, moet jij zodoende goed zichtbaar voor de potentiële klanten zijn, en dat is waarom SEO zo belangrijk is.

Velen beschouwen SEO als een soort ‘kwaliteitscontrole’ voor websites, want des te hoger de kwaliteit van jouw content, des te nuttiger jij voor online gebruikers bent die naar een specifiek woord of een bepaalde zin zoeken, en des te hoger jij met jouw site in de zoekmachines scoort.

Gebruikers hebben immers de neiging om de websites te vertrouwen die hoger in de zoekmachine ranglijst staan, waardoor het waarschijnlijker wordt dat zij de diensten of producten van een bedrijf op de eerste zoekpagina afnemen, en dus niet van een website op andere pagina’s verderop in de ranglijst.

Het lijkt misschien een verbazingwekkend gegeven, maar volgens onderzoek bekijkt 75% van de gebruikers nooit de tweede pagina met zoekresultaten!

Daarom is het voor de beste ranking zo ontzettend belangrijk om de juiste SEO tools toe te passen. Het is namelijk de sleutel tot de ultieme vindbaarheid plus het daaraan verbonden succes van jouw website.