Categories
branches

3 redenen waarom je online marketing en Google Ads laat uitbesteden

Online marketing is niet meer weg te denken uit de wereld van nu. Niet voor de consument en zeker niet voor bedrijven en ondernemers. Toch neemt deze vorm van marketing behoorlijk wat tijd en kennis in beslag. Zeker als je resultaten wilt behalen. Knowhow die je als expert binnen jouw branche misschien niet altijd in huis hebt. En dat is logisch.

WeCare Media is jouw specialist in online marketing. Wij dragen niet alleen zorg voor het optimaliseren van je website voor de zoekmachines, maar zorgen er ook voor dat je zichtbaar én vindbaar bent voor de doelgroep. Want, ook Google Ads uitbesteden behoort natuurlijk tot de mogelijkheden. Daarmee tik je niet alleen jouw doelstellingen aan.

Je ontvangt ook meetbaar meer klanten met de online marketing van WeCare Media. Maar waarom laat je online marketing zoals Google Ads nog meer uitbesteden? Wij geven je 3 goede redenen die bijdragen aan de groei en het succes van jouw onderneming of bedrijf.

Meetbaar meer resultaat als je online marketing laat uitbesteden

  1. Succesvolle marketingstrategie en resultaten

Misschien verzorg je de online marketing van jouw bedrijf nu zelf. Je richt je bijvoorbeeld op de merkbekendheid of jouw bedrijfsimago. Maar hoe weet je of de strategie die je aanhoudt ook daadwerkelijk succesvol is? Een online marketing maakt een analyse van de markt, jouw concurrentie en de doelgroep. Zo weten zij precies welke strategie het meest succesvol is voor jouw bedrijf. Je wilt immers meer websiteverkeer, leads én conversies.

Succes komt als je potentiële klanten kunt veranderen in betalende of zelfs terugkerende klanten. Bijvoorbeeld met een conversiegericht webdesign. Dat levert niet alleen meetbare resultaten op, maar ook meer klanten. Op deze manier kan jouw bedrijf sneller groeien.

  1. Altijd een up-to-date website

Online marketing is een continu proces. Of dat nu gaat om website of zoekmachine optimalisatie, remarketing of Google Ads. Alleen onderhoud en regelmatige analyses zorgen ervoor dat jouw bedrijf blijft groeien. Denk maar eens aan linkbuilding, het creëren van relevante content voor jouw website of het doorvoeren van belangrijke updates. Ook dat is een reden voor het uitbesteden van online marketing.

  1. Meetbaar meer klanten met online marketing

Waarom zou je als ondernemer veel tijd besteden aan de marketing van jouw bedrijf als dit niet het gewenste resultaat oplevert? Jouw Google Ads campagnes brengen geen bezoekers aan. Om nog maar te zwijgen over de conversies. Online marketing uitbesteden zorgt wél voor meetbaar meer klanten. Je bereikt simpelweg betere resultaten.

Online marketing uitbesteden aan een ervaren SEO bureau is ook een goede investering. Het richt zich namelijk op het verkrijgen van meer klanten en conversies. Daarmee bespaar je niet alleen tijd en geld, maar kun je jouw bedrijf ook laten groeien. Het uitbesteden van online marketing zorgt ook voor een verhoging van de ROI of de  Return on Investment. Dat betekent dat je zeker bent van een goede investering. Voor nu en op de langere termijn.

Ook meetbaar meer klanten voor jouw onderneming?

Wil je jouw online marketing ook uitbesteden en meetbaar meer resultaten en klanten behalen? Wil je inzetten op Google Ads maar weet je niet zeker hoe je dit moet doen? De Specialisten van WeCare Media staan voor je klaar. Vraag dus vandaag nog een vrijblijvende offerte aan. Voor het uitbesteden van online marketing of als je een website wilt laten maken met een conversiegericht design. Heb je vragen? Wij beantwoorden ze graag.

Categories
branches

Wat is een goede marketingstrategie?

Als het gaat om marketing zijn er talloze opties waaruit je kan kiezen. Zo heb je normale marketing via bijvoorbeeld posters, sponsors op kleding, etc. Maar heb je ook online marketing zoals advertenties en blogs etc. Of via de tv of radio aan de hand van reclames. Maar wat is nu een goede marketingstrategie? In deze blog gaan we het hebben over internet marketing. 

Internet marketing    

Wat is internet marketing precies? De definitie van internet marketing is, alle manieren van promotie die online plaatsvinden. Inmiddels zijn er heel veel verschillende manieren van online marketing. Van marketing die daadwerkelijk gezien wordt door de doelgroep, tot een marketingstrategie die voornamelijk speelt op de achtergrond. Om de juiste online marketingstrategie te vinden voor jouw, zou je een online marketingbureau in kunnen schakelen. Zo heb je makkelijk veel mogelijkheden van online marketing onder één dak. 

Marketing op de voorgrond

Als het gaat om marketing die op de voorgrond afspeelt, kun je voornamelijk denken aan advertenties en social media marketing. Dit zijn meestal reclamespots die het product van de verkoper weergeven. Deze spots worden heel doelgericht getoond aan potentiële klanten. Deze advertenties zijn te vinden op vele websites en ook op de social media kanalen. Ook kun je via social media zelf gebruiken voor marketing. Op deze media platformen kun je het product of de dienst uitlichten. Daarnaast is social media ook een goede manier van het opbouwen van naamsbekendheid. Social media wordt niet alleen puur zakelijk gebruikt, maar kan ook gebruikt worden voor het delen van evenementen of bijvoorbeeld een personeelsuitje. 

Marketing op de achtergrond  

Marketing die zich meer op de achtergrond afspeelt, is meer bedoeld voor het promoten van een website dan een product of dienst. Een vorm van marketing op de achtergrond is SEO. SEO is ervoor bedoeld om een website beter te laten ranken, in het zoekregister van google. Deze manier van marketing wordt voornamelijk gedaan door het plaatsen van links, deze links worden geplaatst op websites die al goed geranked staan in google. De link die geplaatst wordt is de link van de website die beter geranked moet worden. Als je jouw website beter gevonden wil laten worden, kun je misschien overwegen om SEO uitbesteden voor een optimaal resultaat. Het voordeel van het uitbesteden van SEO, is dat SEO-specialisten een groot netwerk hebben. Dit netwerk biedt veel mogelijkheden voor het omhoog helpen van een website.

Categories
branches

Wat zijn de drie pijlers van SEO?

SEO is een afkorting voor Search Engine Optimization. Door middel van SEO zorg je ervoor dat je met relevante zoekwoorden hoog rankt in Google. Het doel hiervan is relevant verkeer naar je website te genereren. Om goed te scoren in zoekmachines zoals Google is het belangrijk om ervoor te zorgen dat je website of webshop goed scoort op de 3 pijlers van SEO. SEO bestaat uit drie pijlers, welke dit precies zijn gaan we uitleggen in de blog hieronder.

Content

De eerste pijler die we gaan behandelen is content. Met content wordt de tekst op je website bedoeld. De tekst moet natuurlijk relevant zijn en de juiste zoekwoorden moeten worden gebruikt. Daarbij is het belangrijk dat deze zoekwoorden op de juiste plek zijn vermeld. Waardevolle content is belangrijk. Het gaat er niet zo zeer om hoe meer hoe beter, maar hoe kwalitatiever hoe beter. Zorg ervoor dat je content op je website hebt staan die echt van toegevoegde waarde is voor de bezoeker. Probeer echt vanuit de bezoeker te denken als je een tekst gaat schrijven en niet vanuit het bedrijf. Wat wil je dat de bezoeker gaat doen? En wat moet de bezoeker doen? Houd hier met name rekening mee. Naast tekst, zijn afbeeldingen en video’s natuurlijk ook belangrijk. Het gaat tenslotte ook om de aantrekkelijkheid van de pagina. Een pagina met alleen maar tekst is bijvoorbeeld niet aantrekkelijk om te lezen.

Autoriteit

De autoriteit van een website is daarnaast ook belangrijk. Hoe hoger de autoriteit, hoe beter je zal ranken in Google. Door middel van autoriteit wordt er eigenlijk aangegeven hoe betrouwbaar een website is. Hoe hoger de autoriteit, hoe betrouwbaarder de website is. Deze autoriteit kan gemeten worden met behulp van verschillende tools, zoals Ahrefs, MOZ of Majestic. Al deze tools hebben hun eigen meetinstrument hiervoor. De autoriteit is te verhogen door middel van linkbuilding.

Techniek

Met de techniek bedoelen we voornamelijk de laadsnelheid. Deze moet wel op orde zijn. Laadt jouw website heel traag? Dan verlies je automatisch bezoekers. Bezoekers gaan namelijk niet secondenlang wachten totdat de website geladen is, dan kiezen ze wel voor de concurrent.

Wat betreft SEO is het dus belangrijk om deze 3 pijlers goed op orde te hebben.

Categories
branches

Drie hard getroffen branches door de pandemie

Over een paar maanden is het eindelijk zomer. Het afgelopen half jaar is voor een groot aantal ondernemingen in Delft – net als in de rest van Nederland – erg zwaar geweest door de pandemie.  Door de snelle verspreiding van het Corona virus heeft de Nederlandse overheid strenge maatregelen moeten nemen om de bezettingsgraad van het aantal Covid patiënten zoveel mogelijk te beperken. Gelukkig zijn er inmiddels al ruim 8,4 miljoen prikken gezet in Nederland en is het griepseizoen  – waarin men vatbaarder is voor het virus – alweer voorbij. Het  vooruitzicht is mede hierdoor positief en maakt versoepelingen weer mogelijk. Nu langzamerhand steeds meer bedrijven weer hun deuren mogen open in Delft, is seo Delft belangrijker dan ooit om de doelgroep opnieuw te bereiken. Welke branches in Delft kunnen een goede seo specialist het best gebruiken op dit moment?

Persoonlijke verzorging

Doorlopende wenkbrauwen, onverzorgde baarden en kapsels waarvan we niet wisten dat die bestonden. Tijdens de lockdown zag iedereen er anders uit. Het uitvoeren van contactberoepen zoals schoonheidsspecialiste, kappers en visagisten was een lange tijd niet meer mogelijk. Nu zij weer aan het werk mogen, is het belangrijk om ervoor te zorgen de bedrijven niet vergeten worden door hun klanten.

Horeca

Ook de horeca heeft het erg zwaar gehad. Tot heden is het verboden om wat te eten of drinken in een restaurant of café. Alleen terrassen zijn sinds kort weer open. De verwachting is dat binnenkort alles weer open mag net als in de zomer van 2020.  Daarom is het voor de horeca aan te raden om nu al bezig te zijn met  het uitvoeren van een goede marketingcommunicatiestrategie.  Dat voorkomt namelijk dat je klanten straks overstappen naar de concurrent.

Sportscholen

Een goede marketingcommunicatiestrategie en het inschakelen van een seo specialist Delft is niet alleen noodzakelijk voor de horeca en contact beroepen binnen de persoonlijke verzorgingsbranche. Sportscholen hebben ook te maken gehad met enorme verliezen en kunnen nieuwe klanten goed gebruiken deze zomer.

Categories
Uncategorized

Waar staat SEO voor en waarom is het belangrijk?

Jij hebt vast wel eens eerder van de term SEO gehoord en weet wellicht zelfs waar de afkorting voor staat, namelijk: Search Engine Optimization. De grote vraag is echter wat zoekmachineoptimalisatie nou precies betekent?

Online wordt SEO gedefinieerd als “het proces waarbij de zichtbaarheid van een website of een webpagina in de onbetaalde resultaten van een web zoekmachine beïnvloed wordt”.

SEO biedt met andere woorden dus een manier om jouw website op basis van woorden en/of specifieke woordgroepen in zoekmachines terug te vinden, die relevant zijn voor wat jouw site aan te bieden heeft.

De geschiedenis van SEO

Hoewel de online zoekmachines nog maar drie decennia bestaan, is het behoorlijk moeilijk om je nu nog een wereld zonder hen voor te stellen. Zoekmachines zijn dan ook een eindeloze bron van kennis en hebben de manier waarop wij informatie ontdekken compleet veranderd.

Je kunt tegenwoordig over vrijwel alles wel wat kennis opdoen door simpelweg even een woord of zin in een zoekmachine te typen.

Zoekmachines vertrouwden vroeger op speciale databases met trefwoorden om zo de relevante resultaten te kunnen vinden. Telkens wanneer een gebruiker naar een bepaald woord of een bepaalde term zocht, bladerde deze zoekmachine voor die term door hun databases en gaf daarna de pagina’s weer die het als het meest relevant beschouwde.

Helaas was dit geautomatiseerde proces niet erg efficiënt om de meest relevante pagina’s als eerste weer te geven. Dus toen SEO op het toneel kwam veranderde het de loop van de geschiedenis van zoekmachines volledig.

Sergie Brin en Larry Page, twee vrienden van Stanford University, begonnen in 1996 aan een project te werken om een nieuw soort ​​zoekmachine te creëren die compleet anders is dan elke andere zoekmachine die reeds op de markt was.

Zij vonden namelijk dat er een betere manier moest zijn om op het internet te zoeken. Hun project heette destijds Backrub, maar tegenwoordig is het beter bekend als Google, de meest gebruikte zoekmachine die er bestaat.

Crawlers en  algoritmen

Net als eerdere zoekmachines gebruikte Google eveneens webcrawlers om het internet af te speuren en databases met trefwoorden bij te houden, maar naast die webcrawlers gebruikte Google echter ook diverse algoritmen.

Deze algoritmen houden met veel factoren rekening bij het bepalen van het nut van een website: de kwaliteit van de inhoud, het aantal backlinks (ofwel andere websites die naar die specifieke website of pagina linken), de plaatsing van trefwoorden binnen de domeinnaam, en zelfs de snelheid van de website plus beeldoptimalisatie.

Waarom SEO belangrijk is

In de sterk concurrerende markt van vandaag is SEO belangrijker dan ooit. Elke dag weer zijn er namelijk miljoenen gebruikers op zoek naar producten, diensten, antwoorden op vragen en oplossingen voor specifieke problemen.

Als jij een ondernemer bent, dan hangt jouw succes af van alle mensen of firma’s die jouw producten afnemen en speciaal naar jouw website komen om hen in hun behoeften te voorzien. Dit geldt voor elke bedrijfseigenaar die online actief is.

Zonder het webverkeer naar jouw website wordt de kans op succes wel heel erg klein. Om al die bezoekers aan te trekken, moet jij zodoende goed zichtbaar voor de potentiële klanten zijn, en dat is waarom SEO zo belangrijk is.

Velen beschouwen SEO als een soort ‘kwaliteitscontrole’ voor websites, want des te hoger de kwaliteit van jouw content, des te nuttiger jij voor online gebruikers bent die naar een specifiek woord of een bepaalde zin zoeken, en des te hoger jij met jouw site in de zoekmachines scoort.

Gebruikers hebben immers de neiging om de websites te vertrouwen die hoger in de zoekmachine ranglijst staan, waardoor het waarschijnlijker wordt dat zij de diensten of producten van een bedrijf op de eerste zoekpagina afnemen, en dus niet van een website op andere pagina’s verderop in de ranglijst.

Het lijkt misschien een verbazingwekkend gegeven, maar volgens onderzoek bekijkt 75% van de gebruikers nooit de tweede pagina met zoekresultaten!

Daarom is het voor de beste ranking zo ontzettend belangrijk om de juiste SEO tools toe te passen. Het is namelijk de sleutel tot de ultieme vindbaarheid plus het daaraan verbonden succes van jouw website.