Categories
branches

Wat zijn de drie pijlers van SEO?

SEO is een afkorting voor Search Engine Optimization. Door middel van SEO zorg je ervoor dat je met relevante zoekwoorden hoog rankt in Google. Het doel hiervan is relevant verkeer naar je website te genereren. Om goed te scoren in zoekmachines zoals Google is het belangrijk om ervoor te zorgen dat je website of webshop goed scoort op de 3 pijlers van SEO. SEO bestaat uit drie pijlers, welke dit precies zijn gaan we uitleggen in de blog hieronder.

Content

De eerste pijler die we gaan behandelen is content. Met content wordt de tekst op je website bedoeld. De tekst moet natuurlijk relevant zijn en de juiste zoekwoorden moeten worden gebruikt. Daarbij is het belangrijk dat deze zoekwoorden op de juiste plek zijn vermeld. Waardevolle content is belangrijk. Het gaat er niet zo zeer om hoe meer hoe beter, maar hoe kwalitatiever hoe beter. Zorg ervoor dat je content op je website hebt staan die echt van toegevoegde waarde is voor de bezoeker. Probeer echt vanuit de bezoeker te denken als je een tekst gaat schrijven en niet vanuit het bedrijf. Wat wil je dat de bezoeker gaat doen? En wat moet de bezoeker doen? Houd hier met name rekening mee. Naast tekst, zijn afbeeldingen en video’s natuurlijk ook belangrijk. Het gaat tenslotte ook om de aantrekkelijkheid van de pagina. Een pagina met alleen maar tekst is bijvoorbeeld niet aantrekkelijk om te lezen.

Autoriteit

De autoriteit van een website is daarnaast ook belangrijk. Hoe hoger de autoriteit, hoe beter je zal ranken in Google. Door middel van autoriteit wordt er eigenlijk aangegeven hoe betrouwbaar een website is. Hoe hoger de autoriteit, hoe betrouwbaarder de website is. Deze autoriteit kan gemeten worden met behulp van verschillende tools, zoals Ahrefs, MOZ of Majestic. Al deze tools hebben hun eigen meetinstrument hiervoor. De autoriteit is te verhogen door middel van linkbuilding.

Techniek

Met de techniek bedoelen we voornamelijk de laadsnelheid. Deze moet wel op orde zijn. Laadt jouw website heel traag? Dan verlies je automatisch bezoekers. Bezoekers gaan namelijk niet secondenlang wachten totdat de website geladen is, dan kiezen ze wel voor de concurrent.

Wat betreft SEO is het dus belangrijk om deze 3 pijlers goed op orde te hebben.